Nejlepší nástroje pro analýzu webových stránek

Správa webových stránek není jednoduchá. Vyžaduje spoustu úsilí, času a dovedností. Existují ovšem základní nástroje, které vám s tím pomohou. Můžete se s jejich pomocí snadno dozvědět návštěvnost adres, které je zajímají nejvíce, kde tráví nejvíc času a které jsou naopak málo navštěvované. Pojďme se podívat na několik známých, které můžete využít.

barevný plán

Google Analytics

Nejpopulárnější nástroj, který na internetu můžete najít. Jeho velkou výhodou je, že je zcela zdarma. Báječná je také množství funkcí, které nabízí. Pro fungování e-shopů je Google Analytics nezbytností, bez které nemohou žít. Funkcí má skutečně obrovské množství. Pokud vám nebudou stačit, můžete použít také Google Webmaster Tools. Z těch základních můžete využít:

  • statistické údaje o návštěvnosti (počet uživatelů, doba setrvání, lokalita osob),
  • údaje o zdrojích návštěvnosti (SEO, SEM, PPC, klíčová slova),
  • analýza podle obsahu,
  • informace o měření konverzí (užitečné zejména pro e-shopy).

finanční anylýzy na papíře

Collabim

Jedná se o český program, který dokáže sledovat pozice konkrétního webu ve vyhledávači Google a Seznam. Uvidíte tak, jak si vedete v závislosti na použitá klíčová slova, kde se uživatelům zobrazujete a jak relevantní pro ně jste. Stejně tak se můžete těšit na evidenci zpětných odkazů. Drobnou nevýhodou je, že je zdarma pouze pro jednu stránku, a to v omezené verzi. Plnou si musíte zaplatit.

 

Majestic SEO

Stejně jako Collabim i tento nástroj slouží pro analýzu zpětných odkazů. Zpětné odkazy jsou ty, které se nacházejí na jiném místě a vedou k vašemu projektu. Jejich základním účelem je nasměrovat uživatele na určitou stránku.

 

Můžete si zaplatit spolupráci s jinou stránkou, která vás bude propagovat. Ale fungují tak například i odkazy u sdílení. Když vás někdo nasdílí na svůj Facebook, Instagram nebo jakoukoli jinou sociální síť a lidé se k vám dostanou tímto způsobem, uvidíte to ve zpětných odkazech.